Pôsobnosť a členenie samostatných
referátov |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(1) Samostatné referáty
nie sú organizačne začlenené pod konkrétny odbor. Sú priamo podriadené vedúcemu
služobného úradu, ktorému priamo zodpovedajú za vykonávané činnosti. (2) Zamestnanci
samostatných referátov, s výnimkou referátu pre akreditáciu, sú zamestnanci
vykonávajúci práce vo verejnom záujme vo funkcii samostatný odborný referent,
odborný referent. Referát
sekretariátu a registratúry (1) Sekretariát
zabezpečuje v celom rozsahu práce pre vedúceho služobného úradu: napr. - administratívne,
korešpondenčné a evidenčné práce, vybavovanie korešpondencie, telefónneho
styku, - organizačné
zabezpečenie zasadania stálych poradných orgánov, porád, rokovaní a návštev
vedúceho služobného úradu, vyhotovovanie záznamov
a kontrola plnenia úloh z rokovaní, - vedenie evidencie
a zúčtovania prostriedkov reprezentačného fondu vedúceho služobného úradu, - prideľovanie
úradnej pošty vecne príslušným organizačným útvarom. (2) Registratúra
zabezpečuje centrálnu evidenciu došlej a odoslanej pošty, ktorú spracováva
v elektronickej forme. Zabezpečuje akty správnoplatnenia rozhodnutí. Zabezpečuje
práce ústrednej spisovne a registratúry, vedie centrálnu registratúru úradu,
zodpovedá za archiváciu písomností, ich uskladnenie, spracovanie, vyradenie,
spolupracuje s okresným archívom pri vyraďovaní písomností. Usmerňuje
a spolupracuje s organizačnými útvarmi pri spracovaní písomností podľa
registratúrneho poriadku, ich archivácii v príručných registratúrach,. Referát právny (1) Referát právny
metodicky riadi a koordinuje právnu výchovu, zabezpečuje jednotný výklad právnych
predpisov, zabezpečuje právnu pomoc v právnych veciach, zabezpečuje zvyšovanie
právneho vedomia zamestnancov úradu. Zúčastňuje sa jednaní o uložení pokút za
nesplnenie uložených opatrení v rámci výkonu štátneho zdravotného
a potravinového dozoru, zastupuje úrad v konaní pred súdom. Zabezpečuje,
usmerňuje a koordinuje prípravu a vypracúvanie organizačno-riadiacich aktov úradu,
vedie kompletnú evidenciu o všeobecne záväzných právnych predpisoch, rezortných
predpisoch, riadiacich a organizačných normách a individuálnych aktov riadenia úradu,
z právneho hľadiska posudzuje návrhy zmlúv uzatváraných úradom, zabezpečuje a
rieši majetkovo-právne vysporiadanie úradu voči iným právnym subjektom. (2) Činnosti
vykonávané právnym referátom musí zabezpečovať aspoň jeden zamestnanec s VŠ
právnickým vzdelaním. Referát vnútornej kontroly a civilnej ochrany a obrany (1) Referát vnútornej
kontroly vykonáva vnútornú kontrolu v rozsahu svojej pôsobnosti vymedzenej osobitnými
predpismi a kontrolným poriadkom úradu. V rámci toho: - vedie z poverenia
vedúceho služobného úradu kontrolné akcie úradu a kontroluje plnenie opatrení
prijatých na odstránenie zistených nedostatkov a ich príčin, dohliada na
dodržiavanie kontrolného poriadku a všeobecne záväzných právnych predpisov o
kontrolnej činnosti, vyhodnocuje vnútorný kontrolný systém úradu, - vykonáva kontrolu
hospodárenia s prostriedkami štátneho rozpočtu a dodržiavanie všeobecne záväzných
právnych predpisov, interných predpisov a predpisov platných pri nakladaní s
prostriedkami, - podľa rozhodnutia
vedúceho služobného úradu prešetruje a odstupuje na prešetrenie v rámci vecnej
príslušnosti sťažnosti, oznámenia, podnety a petície prijaté úradom a kontroluje
ich vybavovanie, - v spolupráci
s odborom HTČ kontroluje správnosť a hodnovernosť účtovníctva, dodržiavanie
predpisov pre odmeňovanie zamestnancov, prípadne ďalšie oblasti podľa poverenia, - zúčastňuje sa
inventarizačných prác, - vypracúva
kontrolný poriadok úradu. (2) Referát civilnej
ochrany a obrany zabezpečuje pripravenosť úradu na činnosť za brannej
pohotovosti štátu plnením krízového plánu úradu, koordinuje prácu odborných
útvarov v rámci zabezpečenia úloh hospodárskej mobilizácie a plní úlohy
v oblasti civilnej ochrany. Vytvára organizačné, dokumentačné predpoklady na
zabezpečenie riadenia úseku obrany v prípade vyhlásenia brannej pohotovosti
štátu, pripravuje a spracováva plány činnosti úradu pri vyhlásení
predbežných opatrení a stupňov pohotovosti. V oblasti civilnej ochrany
vytvára predpoklady na zabezpečenie činnosti štátu a jednotky CO po vyhlásení
režimových opatrení a stupňov pohotovosti v zmysle osobitných predpisov.
Pri výkone úloh týkajúcich sa ochrany skutočností tvoriacich predmet štátneho
a služobného tajomstva sa podľa osobitných predpisov zabezpečujú tieto
činnosti: - vedie centrálny
protokol úradu o utajovaných písomných materiáloch, - kontroluje ich
evidenciu a úschovu v organizačných útvaroch úradu a sleduje ich obeh podľa
príslušných predpisov, - vykonáva odbornú
výchovu pracovníkov úradu určených pre styk s utajovanými skutočnosťami, metodicky
riadi a kontroluje činnosť poverených pracovníkov na úseku ochrany utajovaných
skutočností v organizácii, - kontroluje v úrade
dodržiavanie zásad ochrany utajovaných skutočností a spracúva správu o stave na
úseku ochrany pre vedúceho služobného úradu, - spracúva prehľady
funkcií a miest, na ktorých sa pracovníci oboznamujú so štátnym a služobným
tajomstvom, zoznam utajovaných skutočností v odbore pôsobnosti úradu a zabezpečuje
ich priebežnú aktualizáciu, - vedie evidenciu
úradných pečiatok a pečatidiel, kovových schránok, náhradných kľúčov od
trezorov s utajovanými skutočnosťami, protokolov, zápisníkov referenta, pomocnú
vojenskú evidenciu a písomnú agendu spojenú s oslobodzovaním vojakov v zálohe,
evidenčné karty určených pracovníkov, - metodicky
usmerňuje, koordinuje a spracúva návrhy smerníc a príkazov týkajúcich sa ochrany
utajovaných skutočností. Referát pre
akreditáciu (1) Referát pre
akreditáciu zabezpečuje činnosti súvisiace so správnou laboratórnou praxou
a akreditáciou laboratórií. Jedná sa o systém zabezpečenia kvality
laboratórnych analýz. Činnosť za zabezpečuje priebežne, nad rámec ostatných
pracovných povinností zamestnancov. Činnosť nie je zabezpečovaná samostatne
vyčleneným pracovným úväzkom, jedná sa o osobitné poverenie. Referát pre
akreditáciu vykonáva činnosti nezávisle od odboru laboratórií i ostatných
odborných útvarov úradu, je priamo podriadený vedúcemu služobného úradu. (2) Referát pre
akreditáciu sa člení na: - vnútorný audit, - manažér kvality, - metrológ.
Referát pre informatiku -
zabezpečuje
v spolupráci s odborom HTČ chod výpočtovej techniky, jej obmenu, údržbu
a opravy, - zabezpečuje informačný systém
úradu, chod LAN siete, e-mailovú poštu, prístupu na internet, inštaláciu
a údržbu softvéru, informačných systémov (napr. ISHEM), - zabezpečuje práce na kompletizácii
výročnej správy úradu, jej prezentácii, - zabezpečuje agendu webovej stránky
úradu, pravidelne ju j aktualizuje ,vytvára nové .html súbory, spracovanie nových
e-mailových schránok ,vyhodnocuje správnosť a funkčnosť
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Stránka je optimalizovaná pre
rozlíšenie 800x600 pixelov a pre prehliadač Internet Explorer 5.0 a vyšší. |