(1) Oddelenie
hospodársko-technických činností (ďalej len HTČ) zabezpečuje plnenie úloh
v oblasti ekonomicko-finančných a prevádzkovo-majetkových činností na
úrade. Zabezpečuje financovanie a rozpočtovanie, zodpovedá za dodržiavanie
rozpočtovej disciplíny, účtovnú evidenciu a tok sociálno-ekonomických
informácií. Po stránke hospodárskej a prevádzkovej zabezpečuje chod úradu. Pri
týchto činnostiach úzko spolupracuje s ostatnými organizačnými útvarmi úradu,
z ktorých získava podklady na zabezpečenie svojej činnosti.
(2) Zamestnanci
oddelenia HTČ sú zamestnanci vykonávajúci práce vo verejnom záujme.
(3) Oddelenie
HTČ sa ďalej organizačne člení na útvary:
- Ekonomika,
rozpočet a financovanie,
- Prevádzka
a verejné obstarávanie.
Námestník
pre hospodársko-technické činností
(1) Na
čele oddelenia hospodársko-technických činností je námestník pre
hospodársko-technické činností (ďalej námestník pre HTČ), ktorý zodpovedá za
plnenie úloh oddelenia HTČ. Námestník pre HTČ riadi zamestnancov oddelenia HTČ.
(2) Námestník
pre HTČ má právomoci delegované vedúcim služobného úradu:
- zastupovať
vedúceho služobného úradu vo veciach týkajúcich sa ekonomiky a hospodárenia
úradu, jednať v mene organizácie, podpisovať zmluvné vzťahy, zmluvy,
objednávky a vstupy do záväzkov za organizáciu,
- schvaľovať
hospodárske, účtovné a finančné operácie, nakladať s finančnými
prostriedkami úradu,
- podpisovať
faktúry vystavené úradom, písomnosti vypracované oddelením HTČ za úrad,
- schvaľovať
štatistické výkazy týkajúce sa sociálno-ekonomických informácií za oblasť
účtovníctva, miezd, majetku a ostatných,
- rozhodovať
o využití a nakladaní s majetkom štátu v správe úradu,
o využití dopravných prostriedkov.
(2) Námestník
pre HTČ:
- vypracováva
a pripravuje na schválenie organizačno - riadiace akty, týkajúce sa ekonomiky,
účtovníctva, správy majetku, prevádzky a ostatných činností zabezpečujúcich
chod úradu,
- predkladá
návrh a rozpis ukazovateľov štátneho rozpočtu za úrad, vykonáva rozpočtové
opatrenia v rozpočte úradu, riadi a metodicky usmerňuje úlohy súvisiace s
hospodárením úradu, vypracováva a predkladá správu o hospodárení
s prostriedkami úradu,
- predkladá
návrhy na racionalizačné opatrenia, zodpovedá za hospodárne a efektívne
nakladanie s prostriedkami úradu, za dodržiavanie rozpočtovej disciplíny, dbá
o ochranu majetku štátu v správe úradu,
- vedie
centrálnu evidenciu zmlúv za úrad,
(1) je
členom škodovej komisie a zabezpečuje práce súvisiace s inventarizáciou
majetku a účtovnou závierkou.
Pôsobnosť
a členenie útvaru Ekonomika, rozpočet a financovanie
(1) Útvar
Ekonomika, rozpočet a financovanie zabezpečuje ekonomicko-finančné činnosti:
-
spracováva návrh
rozpočtu bežných a kapitálových výdavkov, zabezpečuje jeho realizáciu, sleduje a
vyhodnocuje čerpanie rozpočtu, vykonáva úpravy rozpočtu,
- likviduje dodávateľské
faktúry a zabezpečuje úhradu platových príkazov a bezhotovostný bankový styk
prostredníctvom Štátnej pokladnice, zabezpečuje styk s
peňažnými ústavmi,
-
zabezpečuje fakturáciu za výkony úradu,
- zabezpečuje a zodpovedá za
včasné a správne vedenie účtovníctva, sleduje hospodárenie
na nákladové strediská, vykonáva účtovné závierky,
- vedia
výkazníctvo a uchováva doklady,
-
zabezpečuje
zúčtovanie agendy hnuteľného a nehnuteľného majetku, pohonných hmôt a nehmotných
aktív,
-
zabezpečuje výkazníctvo prostredníctvom
Štátnej pokladnice a rozborovú činnosť,
-
spracováva
štatistické výkazy za oblasť informačnej sústavy, ktoré predkladá ako vykazujúca
jednotka Štatistickému úradu SR alebo MZ SR,
-
zabezpečuje komplexnú
platovú agendu súvisiacu s výplatou platových plnení, agendu nemocenského poistenia
a zúčtovania daní zamestnancov,
-
vykonáva pokladničnú
službu a výdaj cenín,
- spravuje hnuteľný a
nehnuteľný majetok v správe úradu, vedie operatívno-technickú evidenciu majetku a
zabezpečuje jeho efektívne využívanie, jeho inventarizáciu,
vypracováva návrhy na zaradenie, vyradenie a likvidáciu majetku, spolupracuje na
činnosti komisie na posudzovanie škôd a predkladanie návrhov na rozhodnutie o
uplatnení práva na náhradu škody, komisie na vyraďovanie a likvidáciu majetku
štátu prebytočného, dočasne prebytočného alebo neupotrebiteľného, komisie na zaradenie majetku do
účtovnej evidencie a inventarizačnej komisie.
-
vykonáva nákup
hmotného investičného i neinvestičného majetku a materiálu,
-
vykonáva predbežnú
finančnú kontrolu v rámci svojej pôsobnosti.
(2) Zamestnanci
útvaru vykonávajú práce vo verejnom záujme vo funkcii samostatný odborný referent
– ekonóm alebo odborný referent - ekonóm.
(3) Na
čele útvaru Ekonomika, rozpočet a financovanie je vedúci útvaru, ktorý zodpovedá za
plnenie úloh útvaru Ekonomika, rozpočet a financovanie. Vedúci útvaru riadi
zamestnancov útvaru Ekonomika, rozpočet a financovanie.
(4) Útvar
Ekonomika, rozpočet a financovanie sa nečlení na ďalšie samostatné
organizačné zložky a zahŕňa:
- úsek
účtovníctva,
- úsek
rozpočtovníctva, rozborov a štátnej pokladnice,
- úsek
fakturácie a financovania,
- úsek
pokladnice,
- úsek
operatívno-technickej evidencie.
Pôsobnosť
a členenie útvaru Prevádzka a verejné obstarávanie
(1) Útvar
Prevádzka a verejné obstarávanie zabezpečuje prevádzkovo-technické činnosti:
- zabezpečuje
starostlivosť a ochranu majetku úradu, zabezpečuje správu budov, pozemkov na
Nemocničnej ul. v Trenčíne a prevádzku chaty Kubrica,
- pripravuje
návrhy nájomných a iných zmlúv súvisiacich s prevádzkou úradu, zabezpečuje
podklady pre fakturáciu refundácií výdavkov súvisiacich s prenájmom priestorov,
- zabezpečuje
údržbu a opravy dodávateľsky, telekomunikačné služby, ochranu a stráženie objektov, prevádzku
plynovej kotolne, pobočkovej telefónnej ústredne, trafostanice, prevádzku výťahov a
vzduchotechniky, údržbu a opravy slaboprúdových rozvodov, ústredného kúrenia a
vody, zodpovedá za plochy priľahlé k budove úradu a parkovisko,
- zabezpečuje nákup hmotného
investičného i neinvestičného majetku a materiálu (prevádzkové stroje, zariadenia,
techniky a náradia, automobilov), zabezpečuje skladovanie, rozdeľovanie a výdaj tohto
materiálu,
- zabezpečuje
plánovanie, prípravu a realizáciu investičných akcií stavebných aj
strojných,
- zabezpečuje
komplexnú agendu verejného obstarávania, vrátane archivácie a výkazníctva,
- zabezpečuje
činnosti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany,
- zabezpečuje a riadi prevádzku
motorových vozidiel, stará sa o ich obnovu, údržbu a opravy, vyhodnocuje náklady na
auto prevádzku, vykonáva nákup a zúčtovanie pohonných látok a mazadiel,
- zabezpečuje
energetické a odpadové hospodárstvo, revízie vyhradených zariadení, plynových
spotrebičov, elektrospotrebičov, tlakových nádob, výťahov, kotlov, ostatných, zodpovedá za hospodárne
využívanie všetkých druhov energie pri prevádzke budov,
- zabezpečuje
stravovanie zamestnancov úradu,
- zabezpečuje
upratovanie priestorov úradu,
- zabezpečuje
pranie a údržbu OOPP poskytnutých zamestnancom,
- zabezpečuje
reprografické služby pre potreby úradu, prevádzkyschopnosť reprografickej techniky
a jej materiálne zabezpečenie,
- zabezpečuje
donášku, expedíciu a rozdeľovanie poštových zásielok, vybavuje colné formality
úradu,
- vedie
evidenciu úradných pečiatok a pečatidiel, kľúčov a náhradných kľúčov od
miestností a trezorov.
(2) Zamestnanci
oddelenia vykonávajú práce vo verejnom záujme vo funkcii samostatný odborný referent
– technik alebo odborný referent – technik, ďalej robotnícke povolania (vodič,
upratovačka, kurič, informátor - vrátnik).
(5) Na
čele útvaru Prevádzka a verejné obstarávanie je vedúci útvaru, ktorý
zodpovedá za plnenie úloh útvaru Prevádzka a verejné obstarávanie. Vedúci
útvaru riadi zamestnancov útvaru Prevádzka a verejné obstarávanie.
(3) Útvar
Prevádzka a verejné obstarávanie sa nečlení na ďalšie samostatné
organizačné zložky a zahŕňa:
- úsek
investičný a technický,
- úsek
verejného obstarávania,
- úsek
zásobovania,
- úsek
dopravy,
- úsek
energetického a odpadového hospodárstva,
- úsek
bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany,
- úsek
prevádzkový.